Thanks, monks !

5/25/2012 05:01:00 pm


Thanks, Monks!


Salam.

Kutukan?Ejekan?Hinaan?
Pernah rasa tak?
Mesti pernah .
Seriously,aku pon pernah.Diorang selalu kata aku drop-dead kacak.
Memang aku kacak pon. ==’  Ok.Gurau ja tadi.
Kita yang hidup diatas muka bumi Allah nie mesti pernah kena.Ia merupakan salah satu ujian Allah untuk kita lalui.So,we just have to be calm and patient.Memang kalau ikut hati.

Ish,budak nieh!!Satgi kowt!
Babi aih budak nih!Hang ingat hang bagoih sangat?!!
What da fuck!!Fuck you,Bitch!!
Son of Bitch!!Diam lar!
Woi butuh!Satgi makan penerajang aku kowt,makan tak abeh kowt!!


Cuba kalau kita ganti ayat tu dengan senyuman.Kalau tak tahan sangat pekakkan telinga dan bayangkan si pengejek  adalah seekor berok tua yang sedang melompat-lompat.Buat bodoh ja.Biaq ja kat dia.Dia buat kerja baik dgn bersedekah pahala kat kita.Jadi,katakanlah “Alhamdulillah”.Kalau nak ucap thanks kat dia pon takpa. J

Sama tak ngan diorang?




Macam cerita masa Rasululullah kena kutuk.Rasulullah senyum ja.Tapi sahabat dah tak tahan,sahabat kutuk balik,terus Nabi pergi.Sahabat pon Tanya Rasulullah.”Ya Rasulullah,kenapa kau pergi masa aku sedang membalas kutukan tadi?”Rasulullah menjawab.”Ketika aku dikutuk,Aku nampak malaikat sedang kutuk kembali lelaki itu.Jadi,aku pon senyum.Tapi,pabila kau membalasnya untukku,Malaikat itu pon  mengutukmu.”
Renung-renungkan dan selamat beramal.

Tapi satu nasihat aku,jangan biarkan diri kita ditindas.Kerana ia merupakan salah satu penderaan emosi.


You Might Also Like

4 comments

  1. Anonymous6:00 pm

    ouh.. like2 :P

    ReplyDelete
  2. Anonymous10:26 pm

    cakon ni. mcm2 agenda dia

    ReplyDelete
  3. hahaha.Aku berdakwah lar nih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ananymous8:44 pm

      Teruskan usaha anda sahabat.Doakan ana supaya dapat ikut jejak langkah enta :D

      Delete

Everything Happen For A reason