Naruto berfaedah !

12/21/2012 05:43:00 pm



Orang cakap tengok Anime tak dak faedah . Siapa bilang ? Huh ?? Aku tak minat sangat kartun sejak masuk sekolah menengah . Certain kartun ja aku minat . =) Kalau Pocoyo , Wonderpets,Dora tu bagi kat adik aku lar . Aku ? Sorry lar .
Cam pa gi cita nih . -,-

*Detective Conan best gak.Danny phantom =)*

Serious cita nih best ! Menajamkan akal

Ni best gak . Tapi tak lar best cam D. Conan
Kebaikan Naruto
-Uzumaki Naruto ajar aku jangan sesekali putus asa dan percaya pada keajaiban . Keajaiban berlaku atas kehendak Allah . Ingat tu !
-Uzumaki Naruto ajar aku supaya behave yourself dan always tolong orang serta hilangkan sifat dendam. Dendam membawa padah . 
“Kalau kita sayang seseorang tu,tanamkanlah sedikit kebencian kepadanya,supaya nanti kalau dia mengkhianati kita,tidaklah terlalu menyakitkan. Dan kalau bencikan seseorang,tanamkanlah sedikit perasaan sayang ,kerana mungkin dia akan menjadi kesayangan kita “
Aku tak ingat kalam sapa .-.-“
 

-Uchiha Sasuke ajar aku supaya cinta dan sayang kepada keluarga dan saudara.
-Kakashi Sensei ajar aku, kita mesti mengambil berat dengan  rakan kita.Jangan pikiaq pungkok sendiri ja . Nabi bersabda mafhumnya, “Sesiapa yang tidak mengambil peduli umat Islam yang lain,dia bukan dari kalanganku”

-Jiraiya Sensei ajar aku agar mempercayai semangat dalam diri sendiri.

-Minato dan Kushina ajar aku bahawa Ibu Bapa sentiasa dan perlu berkorban untuk anknya . Semua Ibu Bapa sentiasa berkorban demi kebahagian anaknya . Cuma antara kita sedar atau tak sedar ja .

-Uchiha Itachi ajar aku, cintaseorang lelaki kepada adiknya, keluarganya dan puaknya  melebihi segala-galanya. (Kalau kita kasih sayang Allah dan Rasulullah lar . Depa kafir . Nak buat camna )

-Uchiha Itachi juga ajar aku, seorang abang perlu berkorban untuk adiknya tak kira walau bagaimana sekalipun keadaan dia. Pengorbanan yang tiada limit . Teringin nak ada abang . Tapi yang dah kerja . Leh pau ! haha :P
Hinata ajar aku tentang kuasa cinta yg tidak halangan (Cinta lepas kahwin.Couple-couple taknak ! Haram ! )

-Shikamaru dan Neiji ajar aku pentingnya membuat perancangan dan strategi sebelum memulakan sesuatu tugasan. Bukan main bantai ja !Tu yang aku selalu buat . Last minute punya kerja . haha =.=”

-Uchiha Madara ajar aku tentang pentingnya kuasa yang mutlak untuk mewujudkan kedamaian dan perlunya kerjasama antara satu sama lain.Apa yang penting ????? Kerjasama ~~ Wonderpets,wonderpets kami datang …Dah2 ! haha

-Hashirama Senju ajar aku betapa pentingnya kasih sayang untuk mewujudkan keamanan dan kedamaian.

-Uchiha Obito dan Uchiha Shisui ajar aku tentang pengorbanan seorang rakan kepada rakannya amat diperlukan bagi menambahkan lagi kasih syg dan tak selfish ! Ukhwah ! 



-Nagato, Yahiko dan Konan ajar aku, kepercayaan dan pengorbanan untuk seseorang itu amat diperlukan dan mereka juga ajar semangat membela rakannya.Tapi kalau rakan tu salah,takkan nak bela . Kadang-kadang kita dilanda dilemma sebegitu -.-

-Sakura dan Tsunade ajar aku betapa perlunya menolong orang dalam kesakitan.Doktor Konoha nih .

Ada sebarang kompromi ? Nak bantah ?Btw, Naruto best ! Tapi kat tv lambat sangat . Bek tgk internet .
Credits : Mr Rusy .
Edited : Arul kacak :P

Ino ngan Sakura,tak habes-habes .haha




You Might Also Like

27 comments

  1. Anonymous9:31 pm

    budak getah pun bes la.. bukan naruto ja.. naruto tak bes~ aneh!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Budak getah ? Menda pa tuh ? . Memang selalu komen pakai perkataan aneh ka ? Cuba pakai pelik ka,shahrul kacak ka ,shahrul tampan ka ? Sedap jugak nk baca . :P

      Delete
  2. Anonymous11:59 pm

    One Piece la shahrul kacak ooi =P komik tjuk Budak Getah~ #dah, dah guna perkataan Shahrul Kacak. puaas? *walaupun sedikit kegelian melanda~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Haha . Jangan puji .Riak satgi :P Ouh,one piece . Baru nak berjinak2 dengannya . Lah selalu cita kat aku . Kau kenal ka Lah ? haha . soalan kurang cerdik >.<

      Delete
  3. Anonymous2:31 pm

    tak. tak kenal. manusia alam mana tuh? Mr. Shahrul Tampan =P kan ramai kawan yang aneh2. haha

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hoi2 ! Aneh tak pa . Janji depa leh pimpin kita ke syurga . Dapat yang elok pon,kalau hipokrit ,tak guna jugak . kan2 ? Hang aku kenai . Kawan aku gak nih . :)

      Delete
  4. Anonymous7:32 am

    series aku kata ang tak kenai aku.. huahuahuahua anh tak pernah nampak aku pernah nampak ang~ *akupunpening*

    ReplyDelete
    Replies
    1. lorh . sklh sama ka ? kalau habaq nama kenai kot . tapi ,budak puteri tak kenai sgt .

      Delete
  5. Anonymous9:54 pm

    Chibi maruko chan tak bagi faedah kaa? Atasinchi? Hagemaru? Asal Naruto jaa? -.-

    ReplyDelete
    Replies
    1. ish . dah aku rasa naruto ja :P
      apa kata hg tulis kebaikan kartun hg tu lam blog hg ? pastu bagi aku baca :)

      Delete
  6. Anonymous12:07 am

    Aku ni takdak la terer mengarang macam hang wey. Aku tak terer. Aku terrorist. Buleh tara tu? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. seriously , hg sapa ? dah mcm men ask.fm pulak >.< aku pon tak reti karang gak . aku bab2 menulis,menaip nih aku cukup malas . tudia ! siap ngaku terrorist ! hg ni org Israel ka ? -.-

      Delete
  7. Anonymous5:13 pm

    Aku sapa tak penting. Ask.fm ada jugak kat hujung tu sapa yang tanya. I'll just keep being an anon. Just do your work. Hang kata hang tak reti karang? Habis tu mcm mana hang boleh buat entri yang panjang lebar gila mata aku juling baca dah la banyak. Wey wey wey, aku bukan la terrorist macam Israel tu. *Pray For Gaza*

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nampak sgt hg tak dak ask.fm . Dia boleh buat anonymous lar . booo sikit ! :P . Aku tak rasa ppon yang entry aq panjang . panjang ka ? -,- *pray for Gaza*

      Delete
    2. Anonymous4:16 pm

      Kakakakakakakakaka. Memang memang. Memang pun aku takdak ask.fm. Takyah aa nak boo boo sangat. Tak elok. Hang tak rasa, aku yang membaca ni rasa la kata panjang hehla -.-

      Delete
    3. Tapi yang naruto memang panjang ponn . Aku akuii . Yang ni aq tambah yang Mr. Rusy . Aku edit pastu tambah sikit nasihat .Kira tak lar mcm bacaan polos

      Delete
    4. Anonymous7:27 pm

      Hahahah. At last. Okay, takpa takpa. Teruskan dengan gaya hang. Aku sokong jaa xD

      Delete
    5. at last ? apa maksud hg ? -,-"
      aku kalau amik isi org ,aku tulis credits . adakan ?

      Delete
    6. Anonymous11:39 pm

      At last hang mengaku hang tulis panjang la. Hadui.
      ya, ada. Aku nampak.

      Delete
    7. ouh . weyh,ni sapa ? habaq kt aq lam fb .

      Delete
    8. Anonymous1:35 am

      Takyah ah tau. Tak penting.

      Delete
    9. rasa cam nk maki ja hg nih -,-

      Delete
    10. Anonymous9:33 pm

      Dalam Quran ada ka ayat suruh maki orang kalau tengah sakit hati? Nabi Muhammad ada ka ajaq suruh maki orang? Mak ayah hang ada ajaq? Aku pun tak ajaq *eh, perlu ka* Takpa, tak payah tau :')

      Delete
    11. hg marah ka ? sorry .

      Delete
  8. mcm familiar ja post yg ni...hemmm~ btw blog hg stai :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku edit yg Mr . Rusy nih . bkan aku tulis dah ka kat atas tuh ?
      ouh,thanks puji :P

      Delete
  9. Anonymous11:52 pm

    Hunter X Hunter hang dah tengok?

    ReplyDelete

Everything Happen For A reason