4/14/2012 12:14:00 am


Time revolution kebendanya.?
Syariat tetap syariat.Wajib dipatuhi!!
Salam  Alaik,

Huh,Arul  berdengus  seorang diri.”Apa nak jadi lar kat teens zaman skrg..?Teruk sangat lar!MasyaALLAH??!!”“Time  revolution maybe”.Affiq menyambut.Sememangnya teens zaman skrang memang most probably rosak akhlak.Manakan tidaknya,dgn socialnya,dress-upnya banyak lagi lar.Memang menguji kesabaran petala ke-7.”Time revolution pon takkan sampai menetepikan agama sendiri!Fortunate kita stud kat religious skool’.Tak lar expose sgt ngan aktiviti yg tak sihat nih.”
Memang panas kalau aku tgk teens in nowadays.Dulu masa sklh rendah,pakai tudung,tak pernah pon tunjuk rambut depan boys.Now,kalau tgk fb,bnyk yg dah berhijrah dari ber-tudung ke free hair.Dah tegur,kena balik.Selamat bukan face-to-face.Kalau tak,mampos dah minah tu makan  flying-kick aku nih.Yang bertudung dgn hal dia pulak,pakai tudung tapi baju short-sleeves.Nak expose sgt lar tgn berbulu dia tu.Dah tu,ketat pulak.Tu bukan tutup aurat,tapi balut aurat.Aku tak tau lar mazhab mana diorang ambik.Yang free-hair lagi lar.Malas nak cerita.Tapi,bukan semua yg macam nih.Yg elok tu,Alhamdulillah.Harap korang  takkan strand in wrong path.



Tapi aku sedar,kita tak leh judge people from their appearances.Ex-teacher aku,memang free hair,tapi solat cukup ja lima waktu.Dia free hair ja.Baju sentiasa cover semua aurat. No tight.So,appearances luaran seseorang tu bukanlah tiket untuk kita jadi judgemental menilai dan menghukum sesiapa.As we know,”Don’t judge a book by its cover”.Tu yang aku best dok kat Maahad,free  drpd semua benda tu.Budak puteri pon tudung bidang 60.Baju pon longgar.Sejuk mata memandang.Tapi usya pompuan pon dosa.HeheheJ
Yang budak laki pulak kurang lar.Bukan nk protect kaum sendiri,tapi sebab kami nih batasan aurat kurang strict kowt.Jadi tak bnyk dak lar yg expose aurat.Tapi,kalau masalah couple tu memang banyak.Dah couple tu,men pegang-pegang pulak.Tu banyak anak kena buang  tuh.Kowt lar nk bagi kat org tak dak anak ka?Ni buang kat jamban.Kesian lar kat anak tu.Dia tak berdosa.Mungkin,kelak dia menjadi permata negara.Siapa tahu?
p/s:
-Ikut lar apa yg ditetapkan oleh Allah.Don’t too influence with that  'budaya kuning'.
-Kepada yg ada bad values diatas,aku harap korang taubat.Allah memaafkan dosa hamba-Nya yg
   bertaubat.
-kepada yg berada dijalan yg lurus,aku harap korang istiqomah.Kerana istiqomah itu lebih baik drpd seribu karamah.
Dgn ini,aku memohon maaf keatas ketelanjuran diri ini berkata-kata.Aku berniat baik.Terimalah nasihatku ini.
Wassalam.




                                                                                                     

You Might Also Like

2 comments

  1. Anonymous1:12 am

    BUNYI NYE lebih kurang sama je dengan beleter

    ReplyDelete

Everything Happen For A reason