Tutup Bagi Perfect :)

6/02/2012 02:39:00 pm




Tutup Bagi perfect::))




Salam A’laikum
Fuhh.!Lama tak post entry baru.Malas nak type.Cuti pon kena dok umah ja.Abah busy.Balik kampong ja lar.Revision?Takkan punya.Baru pegang buku 2-3 minit,dah menguap macam tak tidor sebulan.Dah lar PMR side of the corner.Takot tu memang takot.Tapi aku nie agak malas.So,malas study. :P


Lepaih exam,aku nak ajak abah pi  Jeju Island :)



Tadi aku follow my mum pi butik.Nak tempah baju raya.Sebenarnya,terpaksa ikut.Malas arr nk keluar rumah.Dok kat umah lagi best.Layan movie.Nak tunggu mak aku describe design baju dia kat akak tu.Berejam!

“ Nie,baju akak x nak kerawang banyak sangat.Ada tak design yang latest one?”
Adik aku ngan maka aku lebih kurang ja,. ==’ Susah arr ikut orang pompuan.Macam-macam ragam.

Daripada aku tunggu bek aku pusing butik nie cari baju aku.Tengah-tengah dok tengok baju,Nampak seorang mak cik ngan anak dia tengah pilih scarf n shawl.
“Adik,yang ropol-ropol nie x dak saiz ‘s’ ka?”
“Labuh sangat taknak lar.Nampak alim sangat.hehehe *gelak bajet ayu*”
Alim sangat??Awatnya?Kita tutup aurat.Tak relevan ka camtu?Nie pakai tudung pusing-pusing satu kepala macam ulat bulu.Kain jarang,singkat nampak rambut,bonggol unta gurun sahara,bek takyah pakai.!


"Dan katakanlah kepada para perempuan yang beriman, agar mereka menjaga pandangannya dan memelihara kemaluannya, dan jangan menampakkan perhiasannya( auratnya), kecuali yang biasa terlihat. Danhendaklah mereka melabuhkan kain tudung hingga ke paras dadanya dan janganlah menampakan perhiasan (auratnya), kecuali kepada suami mereka atau ayah mereka atau ayah suami mereka atau putera-putera mereka, atau putera-putera suami mereka atau saudara-saudara lelaki mereka atau putera-putera saudara perempuan mereka, atau para perempuan (sesama Islam) mereka atau hamba sahaya yang mereka miliki atau para pelayan lelaki (tua) yang tiada keinginan (terhadap perempuan) atau anak-anak yang belum mengerti tentang aurat perempuan. Dan janganlah mereka menghentakkan kakinya agar diketahui perhiasan mereka yang mereka sembunyikan. Dan bertaubatlah kamu semua kepada Allah, wahai orang yang beriman, agar kamu beruntung"-surah an-nur ayat 31



Opinion aku,orang yang pakai tudung labuh lebih Nampak feminine,ayu,sejuk ja mata memandang.*dah-dah lar puji tuh:) *Orang kata nampak macam nenek-nenek.Pulak dah.!Kita ikut syariat.Kita jaga pandangan.Elak maksiat,elak musibah.Ada hikmah Allah tetap camtu.Cuba tengok,orang yg bukak aurat.Ia boleh menimbullkan syahwat lelaki.Tak takot kena rogol ka?Lu pikir lar sendiri.
Tadi jugak aku terbaca satu entry yang akak buat.Nak baca? -klik sini-

Moga kita dijalan yang benar dan diredhoi disisi-Nya J

Ilal liqo’. :)


You Might Also Like

2 comments

  1. Anonymous1:54 pm

    assalam. setuju dengan anta.. aurat ney bkan nya bleh bwk main!

    ReplyDelete
    Replies
    1. wassalam. Memang pon..Jagalah aurat anda dengan sebaiknya :)

      Delete

Everything Happen For A reason