Resipi Kejayaan

2/22/2013 10:46:00 pm



Assalamualaikum .

Pejam-celik ,tidur-jaga dah masuk bulan 3 dah . Topical test pon dah dekat . Otak aku masih blur dengan physic dan chemistry .  Tapi chemistry punya “suka-suka test” minggu depan . Ada kelas yang sir dah gtau nak buat minggu depan . Aku pon tau dari depa . Dengar-dengar kat dewan makan rasa macam nak tercekik . Aku baru paham takat imbangan . Yang nk tukar mol,tukar jisim,tukar jadi kek coklat*merapu* tu aku biul lagi .Dah lar sir cakap kat kelas .

“Nanti saya akan buat test untuk tiga kelas yg saya ajar . Al-Farabi,Al-Jabir,Ibn Sina . Lepas tu combine semua kelas punya markah then susun ikut markah . Saya lekat kat setiap kelas . Yang top 10 kebawah tu saya bagi font saiz besar sikit ,siap highlight lagi .” <--lebih kurang camni lar ayat sir


Sir aku muda lagi . Yang ni bukan dia . :)


Aku masa tu macam nak tercabut rahang . Barisan belakang dengar dah depa punya “hah???” :P
Jadi,aku nak share lar sikit resepi kejayaan . Walaupun orang menulis ni tak berapa berjaya ,tapi setakat ni Alhamdulillah . Allah akan bagi kalau kita berusaha dan bertawakal pada-Nya . InshaAllah . Tapi kalau pemalas macam aku pulak boleh berjaya ka ? haha .At seven o’clock pun takpa :D



RESEPI  KEJAYAAN

BAHAN-BAHAN

*      Semangkuk otak yang segar dan bersih
*      Sekeping hati yang waja
*      5 ulas pancaindera
*      Segumpal semangat kental(dibulat-bulat)
*      Sebutir mutiara iman
*      Segenggam harapan
*      Setangkai keikhlasan dan keikhlasan secukup rasa
*      Sekeping diri
*      Sepotong daya usaha

HIASAN

*      Sedikit daya usaha
*      Seulas senyuman

CARA-CARA MEMBUATNYA

*      Basuh dan cuci hati sehingga betul-betul bersih.
*      Bersihkan semua pancaindera yang telah disediakan.
*      Gaulkan semua bahan hingga sebati.
*      Seterusnya,goring di dalam kuali yang bersih dan minyak yang panas.
*      Hidangkan diatas sekeping diri sendiri dengan penuh harapan . Kemudian,hiaslah dengan seulas senyuman dan sepotong daya usaha. Kesimpulannyaaaa ...
      

 USAMAH BIN ZAID JUARA 3 TAHUN BERTURUT-TURUT !









Panaih kot time nih !




USAMAH . MASKOT COMEL KAN ?haha



KHALID no 2 . Power rangers ! ^_^







THORIQ no 3 . Malaih nak gtau budak comel ni sapa . Satgi dia malu .haha



Kawad Kaki .


Futsal antara AJK dan guru . Goal ! haha


You Might Also Like

0 comments

Everything Happen For A reason