when I Grown Up

6/23/2012 11:31:00 am


When  I  Grown  Up
Kullu ‘am waantum bilkhoir.
What you wanna be when grown up ?
Doctor? Engineer? Architect? Bussinesseman ? or maybe teacher?
Jadilah apa yang hampa nak jadi,janji niat kerana Allah dan ingin membantu agama Allah.

Tudia ! Bussinesseman tuh !

I choose doctor a.k.a  anesthetist(pakar bius)
Aku memang azam cita-cita nyh dari umur  5 tahun lagi.Dulu,aku nak jadi doktor sebab kawan ayah aku gaji Rm 20K keatas.Wow ! Gila kowt !Sapa tak nak jadi kan ? Tu dulu,la nih matang dah.Parents aku pon selalu tanya aku nak jadi pa.Depa selalu support apa yang aku nak jadi,asalkan tak melampaui hukum.



Tapi,kalau camni takkan nk support kan?

“Abang nak jadi pa masa besar nanti?”
“Abg nak jadi giggolo,.Best,duit banyak !”     

Mau makan penumbuk aku lepaih cakap gutu!hahahaha


Pernah aku sembang ngan kawan-kawan pasal ambition nih.Depa kata sepanjang depa hidup nih,dah banyak kali depa tukaq cita-cita.But,aku tak.Harap-harap tercapailah cita-cita aku nih.Moreover,seniors aku always said:

“Kalau nak jadi doktor,jadilah doktor yang boleh membantu agama Islam.Membantu mengubati umat Islam yang menjadi tentera Imam Mahdi.”  *smile*

Abah aku pon sama:

“Abang nak jadi apa,jadilah.Klau nak jadi doktor,jadilah.Tapi doktor yang didalam dadanya ada kalam-kalam suci Quran.Doktor yang berguna pada semua umat islam dan doktor yang menegakkan agama Islam” *InsyaAllah*
Like who ?Decide it from now !

Tapi,ramai yang nak jadi cam ayah depa.Kalau ayah engineer,dya pon nak jadi engineer.Aku tak.Abah aku kontraktor,tapi aku tak minat langsung bab engineering architecture nih.Aku suka science. :)

-be anything that you want to be !But, always doing it for Allah and Ummah :)

Wallahu’alam.

You Might Also Like

12 comments

  1. Anonymous2:14 pm

    semoga berjaya... be a doctor 4 ummah! :)

    ReplyDelete
  2. subjek sain dpt brapa hah!!!

    ReplyDelete
  3. gigolo tu bukan pelacur lelaki kah?T__T

    ReplyDelete
    Replies
    1. lebih kurang arr..hahaha !

      Delete
    2. Anonymous10:02 pm

      euwww.
      tolonglah jgn jadi,sangat menjijikkan.

      Delete
    3. duit banyak kowt ! hahaha..
      sapa lar jadi =='

      Delete
  4. Anonymous9:50 pm

    tak mau tlis entri baru>

    ReplyDelete
    Replies
    1. skrg sibuk nk PMR. Tgk dulu :D

      Delete
  5. Anonymous7:25 pm

    Waah. Cita cita besar. Semoga mencapai impian. Doakan juga supaya saya dapat lanjutkan pelajaran dalam course Engineering dengan excellent. Syukran.

    ReplyDelete
  6. Terima kasih.Semoga anda juga mencapai apa yang anda impikan. Ameen :)

    ReplyDelete

Everything Happen For A reason