in a split seconds

11/08/2012 08:47:00 pm


In a split  seconds


Salam .

H



ari ni hari terakhir untuk sesi persekolahan bagi seluruh sekolah di pelusuk Malaysia. Ya ! Aku rasa sungguh sedih . Farewell with all of my best friends. Rasa cuti yang panjang nie akan diisi dengan keboringan yang teramat sangat. Kawan-kawan yang berlainan sikap dan peribadi membuatkan hidup kita semua ceria kan ? Kawan-kawan merupakan saudara terdekat kita selepas ahli keluarga.Tapi,ada yang menganggap kawan lebih rapat dari ahli keluarga. Yang ni merupakan tanda-tanda akhir Zaman. Tak tau lar tahun depan boleh jumpa ka tak lagi. Kalau dipanjangkan umur,InsyaAllah. Memang ramai yang nak pindah,nak buat camna. Dah pilihan depa.Ada yang keluarga suruh. Ikut ja lar. Alhamdulillah,parents aku memang supporting. Aku pasti yang aku akan selalu teringatkan depa. Depa pon akan selalu aku yang kacak,tampan,bergaya and stylo ni kan ? *perasan* hahaha


Sahabat,Bersahabatlah ibarat sepohon pokok, yang berakarkan KESETIAAN, berbatangkan KEIKHLASAN, berdahankan KEJUJURAN, berantingkan KESEFAHAMAN dan berdaunkan KASIH SAYANG.
Sahabat,Mengenalimu satu kesyukuran, bergurau denganmu satu kebahagiaan, menyakiti hatimu akan ku elakkan..satu permintaan dariku semoga persahabatan kita berpanjangan.
Sahabat,Persahabatan itu seperti mata dan tangan.Ketika tangan terluka mata menangis.Ketika mata menangis tanganlah yang menghapuskannya...dan orang mengenali benar sahabat-sahabatnya ialah pada waktu dia dalam keadaan susah.


 

So,this holiday hampa nak pi mana ? takkan dok umah ja. Membulat lar nanti.Bela lar lemak tu.hahaha. Nak pi melancong kat mana ? L.A ? KOREA ? CHINA ? ISTANBUL ? *bajet abes style* Cuti ni manfaatkanlah masa yang ada.Jangan dok kat rumah,tidor,makan,online,berak tgk movie ja.Carilah mutiara-mutiara ilmu yang ada.Pi lar majlis-majlis ilmu.Pi ngaji kat pondok ka.Pi tahfiZ ka.Ikut lar. Jangan buang masa banyak sangat.Abis malas,study untuk pelajaran yang akan datang.
Time is gold

Masa itu ibarat pedang,kalau kita tidak memotongnya, ia akan memotong kita.

"Ramai orang yang boleh memiliki jam tangan yang tinggi harganya tetapi tidak ramai boleh menetapi masa yang berharga." ~ Dr. Mahathir Mohamad

 

To all my friends:
Uhibbukum fillah !


You Might Also Like

2 comments

  1. apasal english anda pelik semacam ja?

    my journey to be better among the best?

    in a split of seconds?

    in a split second adala..

    I noticed some grammar errors.major lak tu..anyway nice try.tingkatkan lagi english anda.

    K.

    ReplyDelete
  2. thanks sebab tegur . aq nk perbetoi nih . Tapi,apa yg salah kt nama blog aku tuh ?

    ReplyDelete

Everything Happen For A reason