4A 1B

11/21/2012 01:10:00 am




Salam .

Ha ! Result UPSR dah keluar. Sekarang nih tunggu PMR pulak . Berdebar gila . Tahniah lar sapa yang dapat straight A tu . Yang x dapat straight A, jangan putus asa. Sebenarnya Allah nak uji kita, tak kira kita flying colours atau tak ,Allah nk uji semua . Yang dpt elok, Allah nak tengok dia nak sombong ke tak . Yang dapat tak berapa elok , Allah tengok dia usaha lagi ke tak . Selain tu Allah nak bagi kita dekat dengan-Nya . Kita manusia sering alpa dengan dunia ,mungkin dengan keputusan tu boleh mendekatkan kita kepada Yang Maha Esa . Think positively , okay ! Dah-dah, tak yah nangis, satgi sakit mata, payah . Nak sujud pon rasa cam nak tercabut otak .Lagipon, tak macho arr nangis :)

Serious lawak . haha


Jadi, seronoklah adik-beradik aku yang dapat result elok .Tak elok pon seronok . Janji ada A. Kenapa lak ?
Ha lar. Abah aku tiap-tiap tahun bagi kat saudara aku yang faced major exam dan dapat A . Dapat habuan lar. Satu A = RM 50 .Whoa ! Banyak tu ! Memang arr . Yang anak dia tak pernah kasi pon -.-“
Tapi selalu abah aku nak bagi, aku tolak . Masalah gak lar dapat anak soleh cam aku nih . hahaha :P
Tu pon abah aku bagi gak, tapi tak bagi duit, kalau bagi duit , aku mesti tolak .

“Abah, tak yah lar. Elaun yang abah bagi tiap-tiap bulan pon tak abis guna gi “*padahal memang nak !*

Tu sebab abah aku akan beli hadiah ja . Dah beli baru gtau aku . Aku nak kata pa dah . Ambik ja lar .Tapi taun nih, sorang ja saudara aku yang amik UPSR ,anak sepupu abah aku . And guess what ? Pagi tadi dia dapat cek RM 200.00 dari abah aku . Dia dapat 4A . Congrates to Wan Nur Hazirah binti Abdul Halim ! Mak cik aku seronok lar anak dapat result cantik. hahaha . Tapi kira okay lar sebab taun graf naik, dapat archieved 4A tu kira great lar ! 

nie lar target setiap UPSR's candidates .

Sekarang tengah dup-dap tunggu result sendiri :)
Tapi ingat ! Sentiasalah berdoa untuk saudara kita di Gaza :)
Comeyyyyy gilaaaaaaa !!



You Might Also Like

8 comments

  1. Anonymous2:36 am

    hahaha.heliza pulak yg jadi highlight at the end.

    ReplyDelete
  2. haha . besa lar kita :)

    ReplyDelete
  3. Anonymous1:27 am

    hai la~ bila nak bwt entri bru ney? xblik dri pondok lagi ka arul ooi???

    ReplyDelete
  4. aku malas lar . aq x jadi p pondok . p lewat sangat . tempat penuh ! sedih lar ! Pastu minggu dpan mak aq nk tauk aq kat kem mana ntah ? aq x minat arr kem2 nih . satgi mesti muhasabah , menangis segala bala. pastu esok buat balik . menangis pon sbab terpaksa . aq dah banyak tgk , aq x menangis . No heart ! jap,ni haikal ka ?

    ReplyDelete
  5. Anonymous8:14 pm

    wey~ lex ar.. mak ang bkan nak tauk ang pi kem.. dy nak suh ang berubah lha tuh.. pi ja.. haha tpi aku setuju psl muhasaabah tu.. nangis sbb terpaksa tp kekadang aku tidoq~ hehe asrama dah bnyk kali buat muhasabah tu yang kita tak terasa sgt bila org len buat muhasabah! kan2?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aq jahat sangat ka ?
      pasai muhasabah , aku setuju sgt !

      Delete
  6. Anonymous2:19 pm

    aku tak kata ~ yeah! akhirnya aku ada geng!

    ReplyDelete

Everything Happen For A reason