COUPLE..HALAL atau HARAM??

1/21/2012 10:12:00 pm



Salam Alaik,

Couple?
Apa maksud couple?
Ok...Maksud 'couple' dalam kamus oxford aku adalah pasang..Jadi ia membawa maksud berpasang-pasangan.Couple haram ka tidak?Of course ianya HARAM.
Awat lak?
Sebab ianya adalah pekara maksiat yg boleh membuatkan kita terjebak ke 'lembah maksiat'.

Tapi kalau nak cita pasal couple nih,macam satu trend dah.Yelar,sapa yg tak couple nie selalu dianggap ketinggalan zaman.Oleh sebab tuh,ramai yg nk couple.Sampai ada yg terpaksa bercouple walaupun awek or pak we dia huduh siot.Nak wat camna,dah desperate sgt.hahaaha.Kadang2 lawak jugak aku tengok.

Cuba tgk aku.Mana pernah bercouple.Sebenarnya,x laku,sbab tu tak couple.--'
Sebenarnya couple nie berdosa.Dalam kalamullah ada menyatakan 'LA TAQRABU ZINA'
Maksudnya 'JGNLAH KAMU MENDEKATI ZINA'.Jadi,janganlah kita melakukan apa yg dilarang oleh-NYA..Walaupun aku sekolah agama,siapa kata budak sekolah agama tak bercouple?
Berteraboq kowt!(selalunya budak berulang ja)"selalunya".Budak berulang ni banyak terdedah kpd dunia luar.Budak asrama bnyk beribadah sikit.Pengajian agama pon selalu pergi.Tapi,budak asrama pon ada.Tu yg jenis memang tak ambil pengajaran drpd apa yg dipelajari.Well,manusia..Human not perfect derr!

Macam satu hari nie..Aku keluar outing ngan kawan2 aku.Masa nak balik,aku naik bas ngan depa.Naik bas HBR..Bas blk selesa pernah aku naik.'selesa lar sgt'.Masa dlm tu,aku dgr lar suara-suara manusia SIAL dok ngutuk sekolah aku.Dia saja nak perli sebab dia tau aku dari sklh tu.Macam mana leh tau?Ye lar,aku kan pakai baju batik.Dia cakap camni,'Weyh,aku tak sangka yang budak maktab mahmuuuuud pon couple.Saja bagi panjang yg muud tu sebab nk bagi aku panaih.Aku bukan senang untuk dikutuk.Pastu aku pon cakap blk dgr kuat.Tapi tak aku kalih kat tempat lain.'Ya ka?Sapa ah?Cuba gtau sikit'.Abeh semua org yg dok blkg usya aku.Aku kisah pa.Tapi cering gak lar.hehehe.Dia cari pasal.Kalau ikut hati nk p taboh dah.Diam terus budak SIAL tuh.Amik hg!

https://blogger.googleusercontent.com/img/b/R29vZ2xl/AVvXsEg7Luw7Y0oDCicJIqMryoZx7pv2nWZcbMmDTEEA29CEDSEKUVE5XGA0Ovt36s9QotLg66dZ5OU-c-BTzvq39xJr7bU79QZOQAEHv_4HywqaMJ2ufJ2yxYzIb6Ks8qOwDEWsK5bpgnTbmW0/s200/DSC03135.jpg
lebih kurang ja.warna ja lain


Pengajaran:
-Jgn lar melibatkan diri anda terjebak di dlm 'lembah zina' bagi yg belum.Bagi yang sudah,baliklah ke   pangkal jalan.Kepada budak sklh agama,ingatlah yg kita nie sentiasa dipandang oleh org luar.Tunjuklah contoh yg baik.Jagalah 'sikhoh' kita.Beramal dgn ilmu yg dipelajari.

Wallahu'alam







You Might Also Like

2 comments

  1. NikeCar boy9:42 pm

    betuika x nah kapel???

    ReplyDelete
  2. hahaha..sapa x mau?lepaih kawen arr :)

    ReplyDelete

Everything Happen For A reason